Intrebari frecvente

Home/Intrebari frecvente

Membrii JoyTherapy vor lucra îndeaproape cu membrii familiei. Asta include participarea la sedințele de coordonare, împărtășirea de videouri, materiale de învățare, vizitând elevii în medii diferite pentru a ne asigura ca deprinderile învățate la centrul nostru sunt generalizate acasa și la școală și invers. Ne place să colaborăm cu alți specialiști și să ajutăm la creerea unei echipe care păstrează aceeași viziune.

Caută programele care: implică consult direct de către un clinician (BCBA, BcaBA, sau nivel doctoral); au personal care poate descrie folosind concepte clare, tipul de evaluare si modul de implementare a acesteia); să integreze rezultatele cercetării folosind un raționament profesional și de luare a deciziilor clinice bazate pe date, in cont de valorile si preferintele familiei, si au o capacitate de a implementa aceste intervente in mod eficient; răspund nevoilor complete ale copiilor din  spectrul autismului, cu o intensitate suficientă, astfel încât acestia pot face progrese semnificative.

Înainte ca un copil sa fie diagnosticat, acesta ar trebui evaluat de un specialist, cum ar fi: un specialist comportamentalist BCBA, BCaBA (behavior analists certified, assistant certified behavior analists), psiholog, psihiatru, neurolog sau pediatru comportamentalist specializat în diagnosticarea și evaluarea copiilor cu autism.
În urma cercetărilor au fost identificate șase componente ale unei evaluari de diagnosticare a autismului:

  • Interviu pentru părinții copilului
  • Revizuirea dosarului medical, psihologic și a situației școlare
  • Evaluare cognitiv-comportamentală
  • Observația directă, ce contă în joc interactiv cu copilul
  • Măsurarea capacității funcționale de adaptare a copilului în societate
  • examinarea medicală completă

Atunci când un copil are dificultăți de a de interacțiune socială, nu ştie să îşi exprime interesul, bucuria, să împartă jucăriile, nu îşi exprimă dorinţa unui contact interpersonal, nu are prieteni, nu iniţiază jocuri şi nu se alătură grupurilor de copii, preferă jocurile solitare stereotipe, se poartă de parcă n-ar vedea intrarea sau ieşirea mamei din cameră, nu caută în mod spontan să fie mângâiat, alintat, nu-şi exteriorizează dorinţele, interesele, nu plânge dacă se loveşte, pare neatent faţă de obiectele şi persoanele din jur.

TULBURAREA de spectru autist – este o tulburare neurocomportamentalistă caracterizată printr-o  subdezvoltare a capacităților de interațiune socială de relaționare și comunicare, și printr-un model restrictiv, repetitiv al comportamentului.

Nu! Când serviciile ABA sunt oferite corect, nu vezi decât copilul tău care învață, comunică, crește intr-un mediul natural . Deși un copil poate manifesta comportamente problemă din când în când, echipa desemnată copilului tău le va privi ca pe o modalitate de comunicare și-l va învăța cum să-și exprime aceleași nevoi într-un mod eficient și mai puțin deranjant. Deprinderile de autocunoaștere, conceptele academice si limbajul pot fi dezvoltate într-un mod sistematic si minuțiuos, timp în care putem fi spontani și plini de viață pentru copilul tău.

Depinde foarte mult de tipul de deficiență. Dacă copilul tău are o întarziere in dezvoltarea limbajului va lucra cu un logoped specializat care să-i îmbogățească vocabularul și abilitățile de conversație. Dacă copilul tău suferă de un alt tip de tulburare (autism, ADHD, down sindrom) va lucra cu o echipă de specialiști (terapeut aba, coordonator, logoped).

Copiii învață cel mai repede de la oamenii pe care-i iubesc și cu care interacționează zi de zi. Frații, surorile, părinții și bunicii îi ajută pe elevii noștri zilnic, așa că implicarea lor în procesul de învatare este un lucru firesc pe care ar trebui să-l facem. Acestea fiind spuse, recunoaștem că membrii familiei trebuie să fie alerți 24 de ore din 24, 7 zile pe sătămână si aceasta nu este o muncă ușoară. Când un copil va începe terapia la centrul nostru, vom stabili împreună în ce moment și pentru ce activități membrii familiei vor fi implicați. Dacă momente obișnuite din viața voastră, cum ar fi jocul cu fratele sau sora, interacțiunea cu părintele, sau o plimbare cu bunicii sunt momente importante din viața copilului tău, atunci le vom încorpora în procesul de învățare a copilului tău. Dar daca aceste momente sunt dificile acum, vă putem ajuta să le depășiți.

Joy Therapy oferă un program complet care să vină în ajutorul tuturor nevoilor copilului tău, prin:

  • Programe pentru reducerea comportamentelor problemă (Evaluarea funcțională a comportamentului, plan de intervenție individualizat pentru a diminua: agresivitatea, crizele, opoziționismul, stereotipiile , evaluarea limbajului , training pentru părinți).
  • Dezvoltarea abilităților prin ( evaluare cognitivă, programe individualizate pentru devzoltarea ( limbajului, deprinderilor sociale, jocul independent, spontan, deprinderilor de autonomie personală, capacității cognitive etc.)
  • Grupuri de socializare ( evaluarea deprinderilor de interacțiune socială pentru a identifica momentele în care copilul tău întâmpină dificultăți și de a crea un grup omogen care să valorifice potențialul său.

Primul obiectiv pentru copil este de a construi cu el o legatură strânsă, pozitivă care va sta la baza întregului proces de învățare. Progresul este diferit pentru fiecare copil în parte, dar majoritatea familiilor observă schimbări încă din primele ședințe. Pentru unii copii, această schimbare constă în creșterea plăcerii de a se amuza și mentinerea prelungită a contactului vizual. Pentru alți copii, putem observa o îmbogățire a vocabularului și dorința de a se juca. O dată ce relația între terapeut și copil a fost stabilită, echipa copiluli tău va începe să-l învețe noi deprinderi. Informații sunt colectate zilnic și performanța este comparată de la o zi la alta. În orice moment dacă informațiile obținute nu reflectă nicio schimbare, vom modifica modul nostru de abordare a terapiei si continua monitorizarea aducând modificările necesare.

Ca urmare a acestei abordări, progresul este evident de la o săptămână la alta.

Depinde! Majoritatea copiilor până la vârsta de 2 ani pot rămane la creșă, iar dupa aceea copilul tău poate continua cu terapia cognitiv-comportamentală și logopedie, iar programul lui va depinde de obiectivele propuse, progresul înregistrat de-a lungul a mai multor ședințe și celelalte servicii de care beneficiează.

Nu ne așteptăm niciodată ca o familie să accepte serviciile pe care nu și le doresc. Cercetările arată, totuși, intervențiile timpurii au un impact mult mai mare pentru copilul tău. O dată cu intervenția timpurie corectă, traiectoria de învățare a unui copil poate fi influențată în mod pozitiv și permanent, astfel încât timpul este critic în primii ani de dezvoltare.