Aveti un copil care nu stie sa cum sa va solicite atentia? (tipa, plange fara lacrimi,  flutura mainile, se apleaca pe cineva, se agata de hainele oamenilor din jur, se urca pe mobila)

Strategii de interventie pe antecedent

  1. Se face un program pe atentie: sa-l invatam sa foloseasca limbajul, de orice natura ca sa poata obtine intr-un mod adecavt atentie.
  2. Orar vizual: sa aiba la indemana cat mai multe poze care sa-i aminteasca cum si ce trebuie sa ceara
  3. Il invatam sa astepte : copilul trebuie sa invete sa astepte pana primeste ceea ce doreste.
  4. Ii trebuie o rutina care-l relaxeaza: exercitii de respiratie, sa i se faca masaj si sa i se vorbeasca pe o voce calma, astfel el invata cum se simte si cum poate controla ceea ce simte
  5. Recompensa atunci cand este calm: sa i se ofere atentie intre activitati atunci cand este linistit.
  6. Recompensa pentru alte comportamente adecvate:
    • punem timmer pentru…minute
    • daca copilul se comporta adecvat pe intreaga durata a timpului va primi un token (trebuie sa stie copilul ce inseamna adecvat)
    • 5 tokeni= 2 min la tableta
    • sa lucreze pentru ceva.
  7. Timmer: sa folosim timmerul care sa sune atunci cand o activitate preferata a luat sfarsit.

Strategii de interventie pe consecinta

  1. Daca copilul incepe sa se supere in timpul schimbarii activitatii: incearca sa opresti comportamentul imediat prin al pune sa repete ceea ce am vrut sa faca fara sa se supere. (daca se supara ca-l rugam sa mearga din A in B il intoarcem din nou la A intr-un mod cat mai relaxat si dragut.)
  2. Sa-i dam imediat prompt: sa zica/arate ce-si doreste
  3. Daca tensiunea creste sa facem activitati care ii ofera lui sansa de succes mai mare (activitati simple usor de realizat) : ce este, arata x, ce categorie este? ce faci …?) nu acordam deloc atentie comportamentului neadecvat.

Ai un copil care intampina aceste dificultati sau cunosti pe cineva cu aceste tulburari? Suna-ne acum 0724 730 610 sau acceseaza pagina de contact si lasa-ne un mesaj.